Välkommen med på Ordföranderundan

Under Ordföranderundan vill vi träffa alla er som leder ett förbund eller en centralorganisation. Välj den träff som passar dig bäst och kom med och diskutera med andra ordföranden!

I januari och februari ordnar Svenska studieförbundet tillsammans med SFV tre regionala ordförandeträffar. Vi vill träffa alla er som leder ett förbund eller en centralorganisation, både för att höra om vad som är aktuellt inom era organisationer och för att få veta mer om era behov och önskemål när det gäller stödverksamhet. Vilka frågor är aktuella för dig som ordförande just nu? Hur ser det ut inom de finlandssvenska förbunden? Vilka utmaningar är aktuella, vilka saker har ni lyckats med och på vilka områden behövs det gemensamma satsningar? Förbunden och centralorganisationerna har både likheter och skillnader, och vi ser fram emot att höra från er alla.

Välj vilken träff som passar dig bäst och välkommen med för att träffa andra, få inspiration som ledare av våra inbjudna talare och för att diskutera aktuella frågor.

29.1 Helsingfors
Träffen är kl. 17.30-20.00 i Evy Björkmanrummet, SFV-huset G18, Georgsgatan 18 i Helsingfors. Agneta Eriksson, direktör på Sydkustens landskapsförbund, talar om ledarskap i förbundsvärlden.

Anmäl dig här till ordföranderundan i Helsingfors senast 26.1.

6.2 Åbo
Träffen är kl. 17.30-20.00 på SFV, Tavastgatan 30 D 33-34, Åbo. Jan-Erik Stenman, som varit bland annat vd på Veritas och finansdirektör på Nokia, talar om ledarskap.

Anmäl dig här till ordföranderundan i Åbo senast 2.2.

12.2 Vasa
Träffen är kl. 17.30-20.00 på SFV i Österbotten, Handelsesplanaden 23 B i Vasa. Anna Bertills, VD på Folkhälsan utbildning Ab, talar om ledarskap utgående från sin egen bakgrund inom organisationsvärlden.

Anmäl dig här till ordföranderundan i Vasa senast 9.2.

Träffarna är endast för förbundsordföranden och personliga inbjudningar har skickats ut per epost. Det kostar inget att delta. Vi bjuder på lite smått och gott att äta i början, så vänligen uppge allergier/specialdieter i samband med anmälan (skriv i meddelanderutan).

Ny praktikant på Studieförbundet

Laura Oksanen gör sin praktik på Studieförbundet under våren.
62062_t.jpg

Nominera Årets förbund

Vilket förbund eller vilken centralorganisation gjorde något alldeles extra bra förra året? Något nytt, annorlunda eller extra noggrant? Nominera till Årets förbund!
62059_t.jpg

Frans Cederlöf vald till vice ordförande

Styrelsen valde på sitt konstituerande möte Frans Cederlöf, tjänsteutvecklare på Finlands Svenska skolungdomsförbund, till vice ordförande för Svenska studieförbundet.