62062.jpg

Nominera Årets förbund

Vilket förbund eller vilken centralorganisation gjorde något alldeles extra bra förra året? Något nytt, annorlunda eller extra noggrant? Nominera till Årets förbund!

Ifjol delades vandringspriset Årets förbund ut för andra gången. Priset tillfaller en av Studieförbundets medlemmar, som under föregående år gjort något bra eller som på annat sätt utmärkt sig under året. Medlemmarna i Studieförbundet får skicka in förslag. Det är icke förbjudet, utan snarare önskvärt, att föreslå sig själv. Läs mer om vandringspriset och statuterna och skicka in en nominering till verksamhetsledare Mari Pennanen (mari.pennanen@studieforbundet.fi) senast den 23 mars.

Stor nytta av Studieförbundets mentorskapsprogram

Från september 2017 till september 2018 pågick Svenska studieförbundets första mentorskapsprogram. Förbundsanställda fick en personlig mentor och utvärderingen visar att deltagarna överlag är nöjda och fick stöd i sitt arbete.

Valreglemente, styrelseval och nya medlemmar

Studieförbundets medlemmar samlas till höstmöte tisdagen den 27 november. Den nya strategin presenteras och medlemmarna får ta ställning till flera medlemsansökningar. Och så blir det förstås val.

Tillsammans till Menestyvät järjestöt

Evenemanget Menestyvät järjestöt ordnas i Helsingfors den 13 februari. Studieförbundet koordinerar biljettinköp för våra medlemsorganisationer, eftersom biljetterna blir billigare om man köper många på en gång.