62062.jpg

Nominera Årets förbund

Vilket förbund eller vilken centralorganisation gjorde något alldeles extra bra förra året? Något nytt, annorlunda eller extra noggrant? Nominera till Årets förbund!

Ifjol delades vandringspriset Årets förbund ut för andra gången. Priset tillfaller en av Studieförbundets medlemmar, som under föregående år gjort något bra eller som på annat sätt utmärkt sig under året. Medlemmarna i Studieförbundet får skicka in förslag. Det är icke förbjudet, utan snarare önskvärt, att föreslå sig själv. Läs mer om vandringspriset och statuterna och skicka in en nominering till verksamhetsledare Mari Pennanen (mari.pennanen@studieforbundet.fi) senast den 23 mars.

Studieförbundet har tre nya medlemmar

På vårmötet godkändes Svenska trädgårdsförbundet, Regnbågsankan och Finlands Svenska Gröna som nya medlemmar.

Barnavårdsföreningen är Årets förbund

En kampanj för att se barnen vid skilsmässor och aktivt ställningstagande för barns välmående ger föreningen vandringspriset.

Hur mår vi anställda inom förbunden?

Studieförbundet genomför i år en undersökning om arbetsvälmående bland förbundsanställda i Svenskfinland