Nå ut bättre med hjälp av digital uppföljning

NYHET. Nästan 70 deltagare fick konkreta råd och verktyg om digital uppföljning och analys på Studieförbundets seminarium i mars.

Att jobba med digital information och kommunikation i ett förbund eller en organisation kan ibland vara tungt i dessa tider av konstant förändring. Därför ordnade Studieförbundet ett seminarium om temat, med fokus på uppföljning och analys av den digitala kommunikationen.

Under seminariet diskuterades ämnen så som filosofin bakom digital uppföljning, hur man bygger upp en plan för det, vad det som informatör lönar sig att tänka på då man håller på med digital uppföljning, hur man konkret arbetar i Google Analytics samt hur man bättre når ut till unga med sitt budskap

Som talare fungerade Sami Kallinen från konsultföretaget 8-bit-Sheep, Robin Österholm från Webbhuset, Petra Louhimies från Raseborgs stad, Liina Korhonen från företaget Frantic och Anna Riska från HSS Media.

Seminariet den 13.3.2018 ordnades i samarbete med Svenska Litteratursällskapet, Bildningsalliansen och Kyrkostyrelsen.

Sammanlagt deltog 68 personer från 48 organisationer i evenemanget, varav 20 organisationer är medlemmar i Studieförbundet.

Kortsiktigt gå förbi förbunden

INGÅNGEN. Ibland verkar det anses att ”mannen på gatan” är en bättre representant för en grupp än någon som representerar en etablerad organisation. Kortsiktigt att nonchalera förbundens samlade erfarenhet, tycker Studieförbundets verksamhetsledare Mari Pennanen.

Publicistförbundet värnar om yttrandefrihet

En av Svenska studieförbundets nyaste medlemsorganisationer upplever ett uppsving i verksamheten eftersom syftet är minst lika aktuellt nu som tidigare. Finlands Svenska Publicistförbund värnar om yttrandefriheten och pressfriheten.

Frivilligt engagemang - nyckeln till att ordna evenemang

PÅ BORDET. För att kunna ordna många evenemang behövs ofta frivilligt engagemang. Edny Fors på Svenska Lutherska Evangeliföreningen i Finland berättar hur de gör för att ordna familjelägret, ett av deras största evenemang.