Zaida Sjölund är Studieförbundets nya praktikant

NYHET. Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund, som ser fram emot att bekanta sig med förbundsvärlden.

Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund. Zaida är född och uppvuxen i Åbo men efter studentexamen började hon känna att det skulle vara dags för miljöombyte och livet i huvudstadsregionen kändes lockande. Nu är hon inne på sitt fjärde studieår och stortrivs med både studierna, storstadslivet och såklart sin nya praktikplats.

- Det är mycket spännande som händer i förbundsvärlden och jag ser framemot att få vara med och planera och utveckla Svenska studieförbundets verksamhet. Det kommer även att bli intressant att få arbeta med den pågående strategiprocessen inom förbundet, säger Zaida.

Rebecka Svedberg ny praktikant på Studieförbundet

Svenska studieförbundet har fått en ny praktikant. Under våren kommer Rebecka Svedberg att göra praktik hos oss.

Ett mångkulturellt Svenskfinland skapas tillsammans

PÅ BORDET. Integration är ett ytterst aktuellt tema hos Bildningsalliansen. Henrika Nordin anser att Svenskfinland borde ha alla förutsättningar att skapa en miljö som är inkluderande med hjälp av fria bildningen och tredje sektorn.

Nu kan du nominera Årets förbund

NYHET. Vilket förbund gjorde något extra bra eller utmärkte sig förra året? Nominera organisationen till vandringspriset Årets förbund senast den 27 mars.