Zaida Sjölund är Studieförbundets nya praktikant

Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund, som ser fram emot att bekanta sig med förbundsvärlden.

Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund. Zaida är född och uppvuxen i Åbo men efter studentexamen började hon känna att det skulle vara dags för miljöombyte och livet i huvudstadsregionen kändes lockande. Nu är hon inne på sitt fjärde studieår och stortrivs med både studierna, storstadslivet och såklart sin nya praktikplats.

- Det är mycket spännande som händer i förbundsvärlden och jag ser framemot att få vara med och planera och utveckla Svenska studieförbundets verksamhet. Det kommer även att bli intressant att få arbeta med den pågående strategiprocessen inom förbundet, säger Zaida.

Stor nytta av Studieförbundets mentorskapsprogram

Från september 2017 till september 2018 pågick Svenska studieförbundets första mentorskapsprogram. Förbundsanställda fick en personlig mentor och utvärderingen visar att deltagarna överlag är nöjda och fick stöd i sitt arbete.

Valreglemente, styrelseval och nya medlemmar

Studieförbundets medlemmar samlas till höstmöte tisdagen den 27 november. Den nya strategin presenteras och medlemmarna får ta ställning till flera medlemsansökningar. Och så blir det förstås val.

Tillsammans till Menestyvät järjestöt

Evenemanget Menestyvät järjestöt ordnas i Helsingfors den 13 februari. Studieförbundet koordinerar biljettinköp för våra medlemsorganisationer, eftersom biljetterna blir billigare om man köper många på en gång.