Zaida Sjölund är Studieförbundets nya praktikant

Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund, som ser fram emot att bekanta sig med förbundsvärlden.

Denna höst har Svenska studieförbundet fått en ny praktikant, nämligen sociologistuderande Zaida Sjölund. Zaida är född och uppvuxen i Åbo men efter studentexamen började hon känna att det skulle vara dags för miljöombyte och livet i huvudstadsregionen kändes lockande. Nu är hon inne på sitt fjärde studieår och stortrivs med både studierna, storstadslivet och såklart sin nya praktikplats.

- Det är mycket spännande som händer i förbundsvärlden och jag ser framemot att få vara med och planera och utveckla Svenska studieförbundets verksamhet. Det kommer även att bli intressant att få arbeta med den pågående strategiprocessen inom förbundet, säger Zaida.

Kom med och fundera på gemensamt påverkansarbete

Vilka ärenden och frågor som är gemensamma för förbunden ska Studieförbundet ta tag i? Intressebevakningsutskott träffas första gången torsdagen den 20 september.

Nominera till Studieförbundets styrelse

Höstmötet närmar sig och med det val av personer till Svenska studieförbundets styrelse. Vem vill ni i ert förbund se i styrelsen? Nu kan ni nominera!