Nu kan du nominera Årets förbund

NYHET. Vilket förbund gjorde något extra bra eller utmärkte sig förra året? Nominera organisationen till vandringspriset Årets förbund senast den 27 mars.

Nu är det dags att nominera Årets förbund. Vandringspriset har instiftats för att stimulera Studieförbundets medlemmat att aktivt verka enligt sina stagdar och lyfta fram sina bedrifter. Ifjol var det Barnavårdsföreningen i Finland som fick priset.

Priset tillfaller ett förbund som under föregående år gjort något bra eller som på annat sätt utmärkt sig under året.

Samtliga medlemmar i Svenska studieförbundet äger rätt att vara med och tävla om titeln Årets förbund. Medlemmar i Studieförbundet får skicka in förslag och motivera varför just ett visst förbund ska utses till Årets förbund. Det är enlgt statuterna icke förbjudet, utan snarare önskvärt, att föreslå sig själv.

Nomineringstiden pågår till fredagen den 27 mars. Skicka in fritt formulerade nomineringar till verksamhetsledare Mari Pennanen, mari.pennanen@studieforbundet.fi

Priset delas ut på Studieförbundets vårmöte den 16 april i Helsingfors.

Statuterna för vandringspriset

Lista på tidigare vinnare av titeln Årets förbund

Rebecka Svedberg ny praktikant på Studieförbundet

Svenska studieförbundet har fått en ny praktikant. Under våren kommer Rebecka Svedberg att göra praktik hos oss.

Ett mångkulturellt Svenskfinland skapas tillsammans

PÅ BORDET. Integration är ett ytterst aktuellt tema hos Bildningsalliansen. Henrika Nordin anser att Svenskfinland borde ha alla förutsättningar att skapa en miljö som är inkluderande med hjälp av fria bildningen och tredje sektorn.