Julia Hemgård koordinator på Studieförbundet

NYHET. Julia Hemgård har inlett sitt arbete som koordinator på Svenska studieförbundet. Hon kommer bland annat att vara med och utveckla verksamheten till stöd för förbunden och arbeta med Studieförbundets kommunikation.

- Jag ser fram emot att vara med och utveckla verksamheten. Det händer mycket inom Svenska studieförbundet och speciellt det möjliga namnbytet ska bli intressant. Jag ser också fram emot att träffa många från de olika medlemsförbunden i samband med olika evenemang, säger Julia.

Julia är magister i allmän och vuxenpedagogik och har bland annat jobbat som utbildningskoordinator på Rastor. Det senaste året har Julia bott i Nya Zeeland och arbetat på en päronodling.

- Jag är en nyfiken person som älskar utmaningar och att pröva på nya saker. Jag ser fram emot att få jobba inom en organisation där ideella värderingar står i fokus, säger Julia.

- Vi är mycket glada att få Julia som förstärkning på Studieförbundets kansli och ser fram emot att fördjupa vårt arbete med sikte på de strategiska målen d.v.s. att ha framförhållning och aktivt stöda medlemsförbunden. Verksamheten är inne i en spännande fas och utvecklas hela tiden, mycket klarnar under den här hösten beroende på fortsatt finansiering och samarbete. Vi tror hårt på att arbeta vidare med Svenska studieförbundet som den gemensamma plattformen för förbunden att agera tillsammans. Behovet av koordinering och gemensamma insatser ökar hela tiden för att stärka det värdefulla arbete som görs i förbunden, säger Jonna Sahala, ordförande för Svenska studieförbundet.

Medlemsförmån på Svenska Studieförbundet

NYHET. Utnyttja den fina möjlighet SFV har gett åt Svenska Studieförbundets medlemmar; nämligen att få boka festsalen kostnadsfritt. Bokningar kan nu smidigt utföras via nätet.

Elsa Rinne praktikant på Studieförbundet

NYHET. Den här hösten är Elsa Rinne praktikant på Svenska studieförbundet. Elsa kommer under hösten att arbeta bland annat med kommunikation, evenemang, administration och ordna upp Studieförbundets fotoarkiv.

Kursplanering – från idé till verklighet

ARTIKEL. Kurser och utbildningar är en väsentlig del av många förbunds verksamhet. Trots att kursinnehållet varierar stort är det mycket gällande kursadministrationen som är väldigt lika och fungerade rutiner krävs för aktuella och intressanta kurser.