Vi välkomnar TFiF och GeRo som medlemmar

20.04.2021 kl. 15:25
NYHET. På Förbundsarenas vårmöte blev Tekniska Föreningen i Finland och Förbundet för privata svenska pensionärshem – GeRo medlemmar i Förbundsarenan. Vi välkomnar dem och ser fram emot att utbyta erfarenheter gällande förbundsarbetet också med dem!

Tekniska Föreningen i Finland är en intresseförening för svenskspråkiga diplomingenjörer, arkitekter, naturvetare och studerande inom dessa ämnen. GeRo är en intresseorganisation för privata senior- och vårdhem och har sjutton medlemshem.

Båda organisationerna antogs som medlemmar av vårmötet. Förbundsarenan har nu 64 medlemsorganisationer, som är finlandssvenska centralorganisationer. Vi välkomnar våra nya medlemmar med till den gemensamma plattformen för samverkan. Förbundsarenan stärker förutsättningarna för förbunden att utvecklas och verka enligt sina egna syften och ändamål. Vi ser fram emot att lära känna våra nya medlemmar bättre och dela erfarenheter med den i verksamheten.

På vårmötet delades vandringspriset Årets förbund ut. Vinnare i år blev Finlands svenska sång- och musikförbund.

Mötet godkände Årsberättelsen för år 2020 och bokslutet. Mötet beviljade även ansvarsfrihet till styrelsen och andra redovisningsskyldiga. Förbundsarenans medlemmar samlas nästa gång till höstmöte den 17 november.

Tillgänglig information om svenska seniorhem genom GeRo

NYHET. Också inom ett förbund för svenskspråkiga seniorhem behövs kunskaps- och erfarenhetsutbyte. Finlandssvenska nätverk är guld värda anser man inom Förbundet för Privata Svenska Pensionärshem GeRo rf, som är ny samverkande medlem i Förbundsarenan.Läs mera »
25.05.2021 kl. 09:16