DIFF - Ingenjörerna i Finland ny medlem i Studieförbundet

Svenska studieförbundet har antagit DIFF - Ingenjörerna i Finland som ny medlem i samband med vårmötet. Det betyder att Studieförbundet nu samlar 65 förbund och centralorganisationer.

På bilden: Kenneth Jönsson, verksamhetsledare på DIFF- Ingenjörerna i Finland. Foto: Rebecka Svedberg.

Svenska studieförbundet är en plattform för samverkan. På vårmötet den 16 april antogs DIFF – Ingenjörerna i Finland som ny medlem, vilket betyder att Studieförbundet nu samlar 65 finlandssvenska förbund och centralorganisationer. Studieförbundets uppgift är att stöda medlemsförbunden i deras strävanden och att fungera som förbundens förbund.

DIFF är ett fackförbund för svenskspråkiga ingenjörer eller ingenjörsstuderande i Finland.

- Vi ser fram emot samverkan med andra förbund och centralorganisationer, säger Kenneth Jönsson, verksamhetsledare på DIFF - Ingenjörerna i Finland.

På vårmötet godkändes Årsberättelsen och bokslutet för år 2018.

Studieförbundet är de finlandssvenska förbunden

INGÅNGEN. Svenska studieförbundet är en plattform för samverkan och beskrivs ofta som de finlandssvenska förbundens eget förbund. Nyttan och effekten av verksamheten syns i Svenskfinland bland annat genom stärkt yrkesidentitet, skriver verksamhetsledare Mari Pennanen.

Svenska studieförbundet söker en koordinator på deltid

NYHET. Vill du vara med och stöda de finlandssvenska förbunden och centralorganisationerna? Svenska studieförbundet söker en koordinator som kan vara med och utveckla och genomföra verksamheten.

Svenska studieförbundet söker en praktikant

NYHET. Svenska studieförbundet söker en praktikant för hösten 2019. Vi letar efter en driftig högskolestuderande och erbjuder en unik inblick i förbundsvärlden.